Pilates

Pilates

A pilates fő célja a test és a lélek egységének megteremtése olyan módon, hogy az elme ne legyen lekötve és a test kecsesen, egyensúlyban mozogjon.

A pilates jó megoldás irodai munkát végzőknek, mivel a kényelmetlen székek, az ülőmunka miatt kialakuló helytelen testtartás miatt sok ember szenved különböző fájdalmaktól. E mozgásforma viszont segíthet megszüntetni ezeket a problémákat. Sérülések, betegségek után is remek rehabilitációs módszer, mivel az adott ízületeket, izomcsoportokat kímélve erősödik a test. Nincsen felesleges megterhelés, lerövidül a rehabilitációs időszak, meggyorsul a felépülés műtétek után.

A Pilates 6 alapelve

  • KONCENTRÁCIÓ - A tudatos mozgás kulcsa, hogy odafigyeléssel, a figyelem fókuszával végzik a gyakorlatokat.
  • IRÁNYÍTÁS - Szellemi és fizikai irányítás. Az izmok irányítása, a mozgás összekoordinálása, a légzés koordinálása.
  • KÖZPONTOSÍTÁS - A módszer azon alapvetésre épül, hogy minden mozdulat az úgynevezett erőközpontból indul ki, azaz a has-alsó háti szakasz-csípő-fenék központi területből, amely körülveszi a létfontosságú szervek nagy részét, magába foglalja a gerincet, a test középpontját alkotva.
  • LÉGZÉS - A megfelelő légzéstechnika a kulcs a minél tökéletesebb mozgás kivitelezéséhez. Minden gyakorlat mozdulataihoz adott ki-és belégzésütem tartozik.
  • ÁRAMLÁS - Minden gyakorlatnak saját üteme van, ezáltal a gyakorlatok ``áramló`` mozgással állnak össze egésszé.
  • PRECIZITÁS - A gyakorlatok helyes kivitelezése a legfontosabb, inkább kevesebb ismétlésszámmal, de a lehető legtökéletesebben végrehajtva kell dolgozni.